LEGO znów nie nadąża z produkcją

LEGO_logo

Lego nie jest w stanie nadążyć z produkcją. Firma rokrocznie zwiększa sprzedaż i moce produkcyjne są już niewystarczające, w związku z czym postanowiono ograniczyć reklamę.

Producent popularnych klocków Lego ograniczył reklamę swoich produktów w USA, ponieważ nie był w stanie nadążyć za popytem. Sprzedaż w I połowie 2016 roku wzrosła o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok temu i wyniosła 15,7 mld duńskich koron. Zysk netto duńskiego producenta klocków spadł nieznacznie w minionym półroczu do 3,5 mld duńskich koron z 3,6 mld koron.

Silny, dwucyfrowy wzrost sprzedaży odnotowano w Europie i Azji, podczas gdy w regionie Ameryk sprzedaż pozostała na niezmienionym poziomie. O problemach z nadążaniem z produkcją informowano już w zeszłym roku. W ciągu ostatnich kilkunastu lat Lego zwiększało sprzedaż o średnio 15 proc. rocznie. W samym 2015 r. to było 25 proc. "Szacujemy, że na przestrzeni roku ok. 100 mln dzieci miało okazję poznać markę Lego" - mówił Jorgen Vig Knudstorp, dyrektor generalny Grupy Lego. Wśród linii produktów na szczycie rankingów sprzedaży w roku 2015 znalazły się Lego City, Lego Star Wars, Lego Ninjago, Lego Friends i Lego Duplo.

Via. Forbes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *